Välkommen Katarina – vår nya rekryteringskonsult i Umeå!

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Välkommen Katarina – vår nya rekryteringskonsult i Umeå!</span>

En röd tråd i Katarina Norbergs yrkesliv har varit att jobba kundfokuserat och affärsinriktat. Efter att ha arbetat inom hälsobranschen med fokus på försäljning, coaching och ledarskap tog hon klivet in i rekryteringsbranschen. Hon lockades av att hjälpa kunder att hitta den bästa kompetensen och göra de bästa möjliga matchningarna. Rätt personer på rätt plats ger framgångsrika bolag. Idag är det precis vad som driver henne i rollen som rekryteringskonsult. 

– Det är fantastiskt roligt att jobba med rekrytering. Det är ett varierande jobb där man får hjälpa massor av kandidater, människor, att hitta jobben de vill ha och hjälpa kunderna att få riktigt bra kompetens in i bolaget. När man får till den matchningen är det superkul och en stark drivkraft.

En bred erfarenhet

Katarina har erfarenhet av att jobba både som rekryteringskonsult och inhouse med rekrytering, och kommer senast från rollen som rekryteringskonsult på Level Recruitment,  där hon arbetade med att rekrytera chefer och specialister inom en rad olika områden och branscher.

– Vi jobbade på ett heltäckande sätt och hjälpte våra kunder genom hela rekryteringsprocessen från start med search och headhunting till slutlig kandidat. Vi arbetar inom många olika affärs- och verksamhetsområden, bland annat har jag rekryterat inom bygg- och fastighetsbranschen, teknik/IT, HR, sälj och marknad vilket har varit roligt och lärorikt. 

Vi ser fram emot att Katarina får möjlighet att bidra med hennes kompetens och erfarenhet till våra nya kunder. Vi är övertygade om att Katarinas bredd och djupgående kunskaper är värdefull för våra kunder och kommer att hjälpa dem nå sina mål. Vidare berättar Katarina att hon tycker att det ska bli väldigt kul att få lära känna både Poolia och bekanta sig med en ny marknad i Umeå. 

– Det känns jättebra! Poolia är ett stort och välkänt varumärke, en av de större aktörerna på marknaden. Det ska bli jättekul att lära känna Poolia och allt de gör. Det kommer även bli väldigt roligt och spännande att ta sig an Umeåmarknaden.

Ser fram emot flytten

Efter att ha bott och jobbat i Stockholm under 16 år berättar hon att både hon och familjen är väldigt glada över att nu ha flyttat norrut. Eftersom Katarina härstammar från Skellefteå och har bott i Umeå sedan tidigare känns det lite som att komma hem, berättar hon.

– Min sambo är från Umeå och vi brukar åka hit för att hälsa på, så staden känns välbekant för mig. Umeå är en trevlig stad att bo i och det är mycket liv och rörelse även här, men livet är lite lugnare och enklare vilket är precis vad vi vill ha just nu. 

Vill du också ha hjälp med din nästa rekrytering? Kontakta Katarina Norberg:

katarina.norberg@poolia.se

070 - 497 54 62

Vad är mest kostnadseffektivt: rekrytera själv, hyra in personal eller ta in  hjälp? Ladda ner vår guide!

Vi är mycket glada över att kunna presentera Katarina Norberg som vår nya medarbetare på Pooliakontoret i Umeå. Med sin breda och djupgående erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister från bland annat Level Recruitment och Rejlers kommer Katarina att bli ett efterlängtat tillskott för våra kunder och hjälpa dem realisera sina mål.