Search-arbete skapar långsiktiga relationer och goda resultat

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Search-arbete skapar långsiktiga relationer och goda resultat</span>

Vad skapar kontakt och långsiktiga relationer?

Tydlighet och tillit är avgörande för om du ska lyckas med ditt search-arbete. Eftersom företag idag väljer att samarbeta med externa rekryteringskonsulter, så brukar vi kalla det för tre-partsamtal. Vi ser intervjuer som ett tre-partsamtal där samtliga ska sälja in sig och göra professionellt intryck hos varandra. Våra intervjuer är som affärsmöten där tydlighet och tillit skapar långsiktiga relationer.

Hur väljer jag search-konsult?

De flesta företag har som mål att exponera sitt företag så mycket som möjligt för att bygga ett starkare varumärke. Ditt varumärke måste skapa ett värde för sin omgivning och därför är det extra viktigt att du väljer att samarbeta med en extern rekryteringskonsult som kan återspegla ditt företag. Det här är lika viktigt oavsett om tjänsten annonserar ut eller om du använder search eller headhunting.

Vilka resultat kan vi förvänta oss om vi arbetar med search?

Ett lyckat search-arbete öppnar dörrar, ger ett professionellt intryck och skapar långsiktiga relationer. Relationer som blir nätverk, där en fråga kan vandra vidare i nätverket till någon som kan tipsa om bra kontakter för de tjänster vi arbetar med. Vi har flera positiva exempel på hur människor gärna tagit frågan vidare och där matchningen har skapat bra resultat. Eller där personer återkommit efter år och berättat om att deras arbetssituation har förändrats och att de är nyfikna på nya utmaningar.

För oss som känner starkt för att bidra och bygga nätverk genom search är det inte bara en metod, utan den ger även energi och skapar goda resultat!

7 steg mot en framgångsrik rekrytering Ladda ner guiden här

Marknaden och beteenden hos kandidater har ändrats med tiden. Vi läser om och märker av kompetensgap i olika branscher. Företagen får svårare att locka till sig rätt kompetens och kandidater börjar bete sig som kunder. Det innebär att makten att fatta ett beslut inte längre bara vilar hos arbetsgivaren eller rekryteringskonsulten, utan även hos kandidaten. Framför allt när det kommer till komplexa och svårhittade kompetenser. Det är här search kommer in i bilden. Om du inte vet vad search är, kan du först läsa det här.

Vill du veta vad search är, läs blogginlägget här!